2009-07-28

Tjo på er alla glada människor.
Nu sitter jag i Rättvik och har just ätit lite frukost. Igår lev de lite sent och blite blöt...*ler*
Vi satt uppe vid stugan och drack och spela musik. Musiken var ganska hör tills vakterna kom vi två tiden och sa att vi skulle sänka. jag tycker dom var ganska snälla, jag fick höra att förra året kom dom vid elva och sa till. Så iår när dom kom två så var de väl ganska ok.
Men en undran ang väktare, poliser mm...varför ska dom alltid lysa med ficklampan i ögonen på en? Det är nog de man lär sig snabbt när man är liten att aldrig lysa nån i ögonen. För då försvinner ju mörkerseendet. Jag vet inte, men poliser mm kanske tror att dom är lite coolare lite bättre. Det anser inte jag men men jag anser ju att alla männsikor är lika värda och att ingen ska behöva sätta sig över någon annan.

Men nog med det. Ikväll är det den stora Crusingen. Vet inte exakt vilken bil jag kommer åka men jag ska träffa mycket folk nere från Nacka. Riktigt roligt. Sen var det ju mindre roligt att se några av mina ungdomar från jobbet på plats. Men vad gör man. man får väk tänka sig lite för innan man gör dumma saker...*ler*

Nä nu ska jag ut och kolla in solen...den är lite sällsynt...

1 kommentar:

Mamma sa...

Jag tror poliserna lyser i ögonen på en för att se om man är påverkad utav något eller inte. Dom har ju utbildning i att se sånt.
Jasså... du fick med dig jobbet på semestern??? Ungdomarna undrar nog också hur det kommer sig att du är med ÖVERALLT!
Ha det så bra och sköt om dig.
Kram mamma